Skip directly to content

Zdravý životní styl

Celozrnný chléb 375g celozrnné mouky 125g pšeničných otrub 1 lžička soli 1 lžička jedlé sody nebo bio prášku do pečiva 300ml podmáslí 1 lžíce medu   Mouku s mícháme s otrubami, solí a sodou, přidáme podmáslí a med a rychle vypracujeme vláčné
Životní styl je způsob života každého z nás, jež ovlivňuje naše fyzické i duševní zdraví.
V tabákovém kouři bylo odhaleno přes šedesát látek s karcinogenními účinky. Tyto látky jsou obsaženy přímo v tabáku nebo vznikají během hoření. Vyskytují se převážně jako malé částečky a jsou to látky jak organického, tak anorganického původu.
Strava má být pestrá, rozmanitá a barevná.Udělejte si na jídlo čas, jezte v klidu, důkladně žvýkejte, nedělejte u jídla nic jiného.Jezte 4-6x denně, pauza by neměla být delší než 3 hodinová, ale nejezte dříve než 2 hodiny po jídle.Upřednostňujte
Máme zdravou chuť k jídlu.2-3 hodiny po jídle cítíme opět hlad, ale nikoli ten vlčí.Necítíme se po obědě plni až do večera bez chuti řešit večeři.Po jídle na nás nepadne únava, ale je nám dobře a příjemně, máme více energie a nic nám nebrání jít něco
Bílkoviny (proteiny) - bílkoviny regenerují svaly, ale nejenom to, také ovlivňují imunitní a hormonální systém,   hojení ran a mnoho dalšího - dostatek bílkovin je důležitý pro každého, obzvlášť pro sportovce, děti,   těhotné ženy,
Snídaně - nápoj: voda nebo čaj- vláknina: kousek ovoce nebo zeleniny- sacharidy (převládají): celozrnné pečivo nebo vločky nebo neslazené müsli nebo celozrnné cereálie- bílkoviny: neslazený jogurt nebo kefír nebo tvrdý sýr nebo libová šunka nebo